tisdag 8 januari 2013

Wanaka i mitt ❤



You gotta love Wanaka.

Det är något speciellt med den här staden. Okej, den är sjukt vacker, med en stor sjö som har kristallklart vatten, massiva berg som bara stupar rakt ned i sjön och så en glaciär på det. 
Men det är något annat också. Känslan i stan. Alla matställen som har det där lilla extra. (de har inte fish and chips alltså..) Sjukt trevliga människor och något mer som inte går att beskriva. Eller jo, det är vattnet - det är något lockande med det, man vill bara gå ned dit hela tiden. Hänga. Bada. Titta. Känna.

Jag vill paketera hela staden i ett sånt där papper man får på laxfarmen och ta med hem. 
Eller flytta hit. Tanken har faktiskt slagit oss. Vem vet, på ålderns höst (Ja, jag skrev på ålderns höst...) sitter vi kanske här och doppar tårna i vattnet över en rosé.
Tittuuuut!

Vi såg till att boka tre nätter för att hinna med det vi ville göra: HÄNGA.
Så det har vi gjort. Vid vattnet. (mest) På stan och lite runt omkring för att kolla alla coola berg som finns här.

När det här skrivs är det en regnig dag, med varningar för jordras på vägarna igen, så vi håller oss kring motellet, gör vardagliga saker som att vila, träna och ta en kaffe på stället intill. Det är sånt som är så skönt med att långresa, det finns tid att slösa med tiden. 
Och det är precis vad man ska göra i Wanaka, slösa med tiden och bara vara.
Amen!


Vårt motelkök just nu. Bra skit.

Gårdagens efterrätt: glass från farmen och hallon. Bra skit.

Utsikt över sjön. Bra skit.

Dagens HOT Papa

Kolla vattnet!

Joline pysslar
Ljummet i vattnet :)

Kärlek vid vattnet.

Town

3 kommentarer:

  1. Hej!
    Tack för er blogg och underbart vackra bilder.
    Inte utan att man blir sugen på NZ.

    Kram, Robert,Suda o David

    SvaraRadera
  2. Jag älskar den där lilla pysslaren!!!
    Skönt att ni har det så himla underbart, önskar jag var hos er! Men idag ska jag och den andra mostern hänga, det blir mys! Puss på er /M

    SvaraRadera
  3. Ha ha ser mysigt ut men....... några har våtdräkt på sig? Lite kallt i vattnet?
    Lillgumman är som en söt sommarblomma mitt bland det gröna.
    Kram Kicki o Z

    SvaraRadera